تشکیل اولین قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد از تشکیل اولین قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با دستگاه های مرتبط در استان خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ مهدیه سادات حسینی مطلق در اولین جلسه قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت که با حضور مدیران دستگاه های عضو این قرارگاه، فرمانداران استان و حجت الاسلام وافی عضو ستاد ملی جمعیت و به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با ۷۳ ماده و ۱۸ تبصره، آبان ماه سال گذشته به تصویب شورای نگهبان رسید و بهمن ماه همان سال برای اجرا به دستگاه ها ابلاغ شد.

 
وی با اشاره به اینکه ۲۱ دستگاه عضو این قرارگاه هستند، افزود: در استان ها نیز این قرارگاه به ریاست استاندار و به دبیری و جانشینی دفتر امور زنان و خانواده استانداری تشکیل شده است که از مهم ترین اهداف آن اجرایی شدن سیاست های نظام جمهوری اسلامی در حوزه جمعیت است.

حسینی مطلق ادامه داد: در قانون جوانی جمعیت به تسهیلات و مسایلی چون؛ تسهیلات مرخصی زایمان، غربالگری، شرایط تکریم مادران شاغل و باردار، تسهیلات خدمات حمل و نقل و هزینه استفاده از خدمات مراکز فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهرداری ها، وظایف دستگاه ها برای تبلیغ فرزند آوری و ... پرداخته شده است که تمامی آن ها برای دستگاه های مرتبط لازم الاجرا است.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات