بیشتر آمار فوتی های کرونایی استان را افراد واکسینه نشده تشکیل می دهند/ درصد پوشش دوز سوم واکسن در استان بسیار پایین است/ علی رغم بهبود برخی آمارها؛ وضعیت شیوع کرونا در استان شکننده است

استاندار یزد با بیان اینکه درصد پوشش دوز سوم واکسن در استان یزد بسیار پایین است، گفت: براساس آمار علی رغم کاهش نسبی آمار بستری های کرونایی استان در هفته گذشته اما شرایط همچنان نگران کننده و شکننده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به منظور بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در این حوزه و بررسی مصوبات پیشنهادی به منظور مقابله موثرتر با این بیماری در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه درصد پوشش دوز سوم واکسن در استان یزد بسیار پایین است، گفت: براساس آمار علی رغم کاهش نسبی آمار بستری های کرونایی استان در هفته گذشته اما شرایط همچنان نگران کننده بوده و  ضروری است عموم مردم استان باید اهتمام ویژه ای به دریافت واکسن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت کرونا در استان نگران کننده و در وضعیت شکننده قرار دارد، اظهارداشت: موضوع تکمیل روند واکسیناسیون کارمندان ادارت، اصناف، شاغلین بخش های مختلف صنعت و معدن و جامعه کارگری استان باید با جدیت دنبال شود.
استاندار یزد با بیان اینکه بیشتر آمار فوتی های کرونایی استان را افراد واکسینه نشده، مسن و دارای بیماری زمینه ای تشکیل داده اند، خاطرنشان کرد: در راستای کاهش آمار بستری ها و فوتی های ناشی از کرونا در افراد دارای بیماری های زمینه ای، باید نکات و توصیه های لازم در قالب برنامه های صداوسیما و تبلیغات شهری و مجازی به مردم ارائه شود.
دکتر فاطمی در ادامه به تشریح لزوم افزایش آموزش های خود مراقبتی در ایام کرونا و حساس سازی مردم در برابر کرونا پرداخت و تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش آمار مراجعین سرپایی و بستری های کرونایی در بیمارستان های استان در هفته گذشته، ارائه توصیه های خود مراقبتی و بهبود ایمنی در برابر ویروس کرونا و اقناع مردم نسبت به دریافت واکسن بشمار می آید که لازم است این رویکردها همچنان مورد توجه قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش طرح شهید سلمانی را یکی از طرح های موثر در کنترل و مدیریت کرونا دانست و بر اجرای پرقدرت این طرح تاکید کرد.
استاندار یزد با اشاره به ابهام آفرینی، شایعه پراکنی و ارائه  برخی اخبار و کلیپ های ضد و نقیض در خصوص کرونا و مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا،  گفت: پلیس فتا باید به صورت جدی فضای مجازی را رصد و در وهله اول به چنین کانال ها و پیج هایی تذکر دهد و در صورت عدم اعتنا، مراحل قانونی را پیگیری کند.
دکتر فاطمی در پایان کاهش روشنایی معابر و بوستان ها جهت مدیریت کرونا را ناکارآمد خواند و بر بازگشت روشنایی معابر و بوستان ها به حالت اولیه تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات