استاندار یزد:

امام حسین(ع) الگوی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بود/ آزادگان الماس های بی نظیر انقلاب اسلامی هستند/ عزت، آزادگی و امید به آینده اسرای ایرانی در بند اسارت بعثی ها ریشه در معنویت آن ها داشته است/ سنت نصرت الهی؛ در انتظار صابران و استقامت کنندگان در برابر مسائل و مشکلات/ با مقاومت ملت ایران تحریم های اقتصادی ناجوانمردانه علیه کشور شکسته خواهد شد

استاندار یزد  با بیان اینکه امام حسین(ع) الگوی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بود،  گفت: عزت، آزادگی و امید به آینده اسرای ایرانی علی رغم قرارگیری در بند اسارت، ریشه در معنویت و اعتقادات آن ها داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در همایش تجلیل از آزادگان پاسدار یزد، به تقارن "سالروز ورود آزادگان به وطن" با "ایام اسارت آل الله" اشاره کرد و گفت: این تقارن رنگ و بوی دیگری به این روز بزرگ و مانا در تاریخ انقلاب اسلامی داده و این روز همواره در اذهان نسل جوان باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه آزادگان سرافراز کشور ما مصداق جمله معروف "ما رایت الا جمیلا" حضرت زینب(س) هستند، اظهارداشت: ما از حضرت سیدالشهدا(ع) الگو گرفتیم و در مقابل دشمن بعثی سر تسلیم فرود نیاوردیم؛ گویی که آن ها اسیر دست ما بودند.

استاندار یزد در ادامه آزادگان را الماس های بی نظیر انقلاب اسلامی خواند و با روایت خاطره ای از یکی از اسرا در خصوص شکنجه اسرای ایرانی به جهت عزاداری سیدالشهدا(ع) در بند اسارت و گرسنگی و تشنگی ۷ روزه آن ها، گفت: به وجود چنین افراد دلاور، ظلم ستیز و آزاداندیشی افتخار می کنم.

دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به اذعانات صلیب سرخ در خصوص روحیات اسرای ایرانی در زندان های عراق اشاره و تبیین کرد: به اذعان گروه های صلیب سرخ و به استناد بازدید های آن ها از زندان های مختلف و جنگ های مختلف، بیشتر افراد زندانی و در بند، برخلاف اسرای ایرانی دچار افسردگی، سرخوردگی و ناامیدی بودند که این عزت، آزادگی و روحیه قوی و امید به آینده اسرای ایرانی ریشه در معنویت آن ها داشت.

وی همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص پیش بینی ایشان از بازگشت اسرای ایرانی به کشور اشاره و تصریح کرد: ایشان ورود آزادگان به کشور و آزادسازی آن ها را یک معجزه و نعمت می دانند چراکه براساس سوابق اسرای سایر کشورها، دوران اسارت اسرای ایرانی قریب به ۳۰ سال تخمین زده میشد اما با معجزه الهی و تغییر برخی شرایط، این عزیزان در مدت زمان کوتاه تری وارد کشور شدند.
استاندار یزد یکی از سنت های الهی را نصرت الهی؛ به دنبال ایمان، صبر و ایستادگی در برابر مسائل و مشکلات دانست و گفت: قطعا با مقاومت ملت ایران حصر و تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی تحمیلی به کشور شکسته خواهد شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات