فرماندار خاتم در مراسم بزرگداشت هفته دولت در محل مسجد جامع هرات، مطرح کرد؛

امید به آینده و حمایت از مسئولین و دولت رمز موفقیت

اکبریان خطاب به مردم: امیدوار به پیشرفت و حامی مسئولین و دولت باشید.

اکبریان فرماندار خاتم در جمع نمازگزاران ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر خود را خادم کوچک مردم شهرستان خاتم نامید و به بیان گزارشات پیرامون عملکرد دولت در شهرستان پرداخت. وی با بیان اینکه در گذشته فاصله ای میان مردم و مسئولین شهرستان وجود داشته است، از تلاش برای کم کردن این فاصله گفت و اذعان داشت که تکریم ارباب رجوع، حفظ بیت المال، همراه مردم بودن، در بین مردم بودن و کار جهادی از خصلت مدیران ادارات شهرستان است.

نماینده عالی دولت در شهرستان خاتم با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری به شهرستان خاتم، همت و غیرت مردم در استقبال را ستودنی برشمرد و از آن به عنوان بارز ترین اتفاق سال گذشته در شهرستان یاد کرد. وی این حضور پر شور را باعث آبروی شهرستان، استان و انقلاب علی الخصوص در آن شرایط حساس کشور دانست و تصریح کرد : مردم شهرستان خاتم نشان دادند که در زمینه داشتن مردم غیور ثروتمند ترین است و این باعث دلگرمی و سنگین شدن وظایف مسئولین است.

همچنین مهندس اکبریان حضور وزرا، معاونین وزرا، استاندار، معاونین استاندار، مدیران کل و ... را یادآور شد.

فرماندار خاتم با بیان اینکه شهرستان خاتم دچار یک سری از کمبود ها و نبود برخی زیرساخت هاست گفت: اگر اکنون این زیرساخت ها ایجاد نشود سالهای آینده خواهیم دید که شهرستان در نقطه کنونی ایستاده است. وی افزود: ما در این مدت سعی کردیم با دو رویکرد، ابتدا تکمیل پروژه های نیمه تمام و سپس شروع پروژه های جدید شهرستان را پیش ببریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان خاتم با تشریح شرایط برخی از پروژه های شهرستان گفت برخی از پروژه های نیمه تمام شهرستان تا آخر سال افتتاح خواهد شد، همچنین چندین ماه است که پروژه نیروگاه برق حرارتی شهرستان شروع شده است و این یک زیر ساخت عالی برای آینده شهرستان است. وی‌ افزود ۱۵ کیلومتر از جاده هرات هرابرجان به زودی به بهره برداری خواهید رسید.

مهندس اکبریان با اشاره به طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله خاتمی شهر هرات گفت: در اعتبارات سفر اول ریاست محترم جمهوری ۴۰ میلیارد تصویب شد که در طول سه سال در قالب اعتبارات نقدی و اسناد خزانه تزریق شود که در سال اول ۸ میلیارد مازاد بر اعتبار اولیه به صورت نقدی تزریق شد و در دور دوم سفر ریاست جمهوری نیز 80 میلیارد تصویب شد که به زودی مرحله اول آن واریز خواهد شد.

فرماندار خاتم در ادامه ضمن اشاره به احداث در مانگاه تامین اجتماعی و درمانگاه شهید سلیمانی سپاه که به زودی افتتاح خواهد شد، گفت همچنان پیگیر بیمارستان ۹۶ تخت خوابی هرات هستیم. وی همچنین از رو به اتمام بودن پروژه های ایست بازرسی جاده هرات شهربابک و حوزه علمیه هرات و یک سری پروژه دیگر خبر داد.

فرماندار شهرستان خاتم در ادامه از مسائل و مشکلات شهرستان در جذب سرمایه گذار خبر داد و گفت: با همه سختی ها و مسائل، مشکل اشتغال،صنعت، سرمایه گذاری و کارآفرینی به حول قوه الهی حل خواهد شد و بسیار جای امیدواری دارد و آینده خوبی پیش روی شهرستان می باشد. وی افزود: به زودی چند طرح اشتغالزا اعم از کاخانه داروسازی، کارخانه کاشی، کارخانه سیمرغ و ... در شهرستان به فضل الهی شروع به احداث خواهند کرد که این ظرفیت به کار گیری حدود 1500 نفر را داراست.

اکبریان با بیان اینکه نهضت ملی مسکن شهر هرات خاص ترین نهضت ملی کل کشور است؛ چرا که به صورت منحصر به فرد پیش می‌رود و شورای شهر و شهرداری هرات تنها مواردی هستند که تمام پروانه های ساختمانی این مجموعه را با ۱۰۰٪ تخفیف صادر کردند و این باعث افتخار است.

مهندس اکبریان با بیان اینکه شهرستان خاتم مظلوم ترین قربانی توسعه نامتوازن استان یزد است گفت: با همه ی عقب افتادگی ها و بی مهری هایی که وجود داشته است، اکنون باید به آینده امیدوار و برای پیشرفت حامی مسئولین بود.

در پایان از تلاش برخی برای کمرنگ نشان دادن دستاورد های دولت انقلابی خبر داد و گفت: کسانی هستند که میخواهند ناامیدی را به فکر و قلب و دید ما منتقل کنند و کارهای انجام شده و خدمات دولت را انکار کنند اما مردم باید به هوش باشند و از انقلاب خودشان حمایت کنند.