همزمان با هفته دولت:

فرماندار اشکذر مسائل واگذاری اراضی طرح نهضت ملی مسکن را تبیین کرد

همزمان با هفته دولت، روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در نشستی که جمعی از جوانان، معاونان فرمانداری، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اشکذر، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نماینده راه و شهرسازی شهرستان حضور داشتند؛ ضمن تبیین مسائل واگذاری اراضی طرح نهضت ملی مسکن، به شبهات مرتبط با این طرح پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی فرماندار شهرستان اشکذر، ردائی در جریان این نشست که با هدف گزارش به مردم و تنبیین مسائل نحوه واگذاری اراضی نهضت ملی مسکن برگزار شد؛ خاطرنشان کرد: عمده مشکلات و علت تأخیر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشکذر، آزادسازی اراضی مورد نیاز در جنگل‌های دست کاشت و حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری بود و با توجه به مشکلاتی که در این مسیر وجود داشت؛ می‌توان اذعان داشت که این موضوع، کار نشدی بود که شد.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد متقاضیان ثبت‌نام شده و بررسی میزان اراضی موردنیاز، پیگیری‌ها صورت پذیرفت و پس از آزادسازی اراضی در شهرهای مجومرد و اشکذر، مرحله آماده‌سازی سایت پروژه جهت تحویل قطعات به متقاضیان واجد شرایط در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان اشکذر در ادامه با بیان اینکه با اعلام آمادگی شهرداری اشکذر، عملیات اجرایی آماده سازی سایت پروژه نهضت ملی مسکن آغاز شده است؛ تصریح کرد: پس از تکمیل عملیات آماده سازی و قطعه بندی اراضی، قطعات به مساحت تقریبی 220 متر طی فرآیند قانونی جهت ساخت در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هزینه آماده سازی قطعات در طرح نهضت ملی مسکن از سوی شورای مسکن استان، علی‌الحساب 100 میلیون تومان تعیین شده و متقاضیان واجد شرایط و تأیید شده باید این مبلغ را در بانک عامل به حساب خود واریز کنند؛ این مبلغ تا زمان برداشت در پایان مرحله آماده‌سازی قطعات، در حسابشان بلوکه می‌شود.

گفتنی است در این نشست تعدادی از حاضرین به طرح سوالات خود پیرامون طرح نهضت ملی مسکن از جمله زمان و نحوه تحویل قطعات، هزینه آماده‌سازی، دلیل طول کشیدن طرح نهضت ملی مسکن در اشکذر، شاخص انتخاب افراد واجد شرایط و ... پرداختند و در ادامه مسئولان حاضر در این نشست پاسخگوی این سوالات بودند.