معاون استاندار یزد در شورای اداری اشکذر:

اشکذر از نظر کارآفرینی و ایجاد شغل در صدر شهرستان‌های استان یزد است

محمدجواد ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: با وجود اینکه اشکذر از نظر جمعیت و گستردگی از شهرستانهای متوسط استان است اما از نظر کارآفرینی و اشتغال در صدر شهرستان‌های استان قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، محمدجواد ابوالحسینی در جلسه شورای اداری شهرستان اشکذر که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: هفته دولت بهانه‌ای است که در مناطق مختلف کشور فرصتی برای تبیین دستاوردها و بررسی نقاط ضعف دولت در مناطق مختلف فراهم شود و بتوانیم از این رهگذر بهترین خدمت‌رسانی را به مردم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اشکذر یکی از شهرستان‌های کلیدی استان یزد است و در حوزه‌های مختلف شاخص‌های بالایی دارد، افزود: اشکذر با وجود اینکه از نظر جمعیت و وسعت جزو شهرستان‌های متوسط استان است، در بحث تولید و اشتغال و کارآفرینی، در صدر شهرستان‌های استان است و سهم بسزایی در رشد و شکوفایی استان یزد دارد.

ابوالحسینی یادآور شد: وجود این شهرستان در کریدور شمال به جنوب کشور از مزیت‌های اشکذر است که باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ادامه داد: مهمترین ظرفیت و مزیت شهرستان اشکذر، نیروی انسانی توانمند این شهرستان است به نحوی که در سطح کشور و استان افراد شاخص توانمند و مدیران ارزشمندی را معرفی کرده و در سنوات مختلف شاهد حضور اشکذری‌ها در عرصه های مختلف هستیم و هر کجا یک مدیر از این شهرستان فعالیت کرده، شاهد رشد و حرکت رو به جلو بوده‌ایم که این مهم نشأت گرفته از ارزش‌های انسانی و استعدادهای این منطقه است.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان اشکذر در دوران جهاد و جنگ تحمیلی نیز نقش‌آفرین بوده‌اند، افزود: قدردان ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و آزادگان بویژه خانواده‌های آنها هستیم.

ابوالحسینی در مورد فعالیت‌های دولت در استان یزد نیز بیان کرد: در زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم، رکود و توقف فعالیت در پرروژه‌ها و ساختارهای مرتبط با حوزه اقتصادی را شاهد بودیم که در این شرایط، اولویت اول دولت، آغاز فعالیت‌های نیمه تمام بود.

وی اظهار داشت: در حوزه راه‌ها بیشتر پروژه‌ها تعطیل شده بود اما اکنون اغلب مسیرها و راه‌های در دست اقدام، فعال شده و در حال کار است.

ابوالحسینی افزود: در حوزه بیمارستانی و بهداشت و درمان نیز تعداد زیادی پروژه نیمه کاره وجود داشت اما با بضاعت مالی موجود و اولویت بندی طرح‌ها، کار ادامه یافت و در حال حاضر اغلب پروژه‌های این بخش یا تکمیل شده یا در آستانه بهره‌برداری است که البته این پروژه‌ها، ظرفیت‌های مالی بسیاری از استان را مصروف خود داشتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ادامه داد: در حوزه شهرستان اشکذر، دو پروژه شاخص راه وجود دارد که برای اتصال کنارگذر زارچ - اشکذر به بزرگراه شهید سلیمانی، ۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد همچنین پروژه جاده خضرآبادیزد نیز با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف، آماده بهره‌برداری است.

وی همچنین به تشریح وضعیت پروژه‌های مسکن در این شهرستان پرداخت و یادآور شد: بر اساس تعهد دولت سیزدهم برای ساخت مسکن ملی، سهم استان یزد ۵۴ هزار واحد مسکونی است که در اشکذر تاکنون ۴۰ واحد تحویل متقاضیان شده است.

ابوالحسینی ادامه داد: زمین ۹۲ هکتاری برای قریب دوهزار واحد دیگر در اشکذر نیز در نظر گرفته شده و در شهرهای مجومرد و خضرآباد نیز زمین شناسایی شده که با ملاحظات مدیریت بحران، باید مقدمات زیرسازی آن فراهم شود.

وی در مورد بحث مسکن روستایی نیز اشکذر را از شهرستان‌های فعال در این زمینه دانست و بیان کرد: اراضی مورد نیاز مسکن روستایی در بخش‌های خضرآباد و مرکزی نیز در حال پیگیری است.

ابوالحسینی با بیان اینکه آمایش سرزمین و محیط زیست نیز یکی از دغدغه های مردم در شهرستان صنعتی اشکذر است، گفت: استقرار دستگاه‌های پالایش آلایندگی در سطح شهرهای استان یکی از اقدامات دولت بود تا هم آلاینده ها شناسایی شود و هم مسئولان در مورد آلاینده‌ها اطلاع پیدا کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد عنوان کرد: رفع آلودگی هوا مورد پیگیری جدی مسئولان استان است و پایش جدی در محور اردکان مهریز در حال انجام است و مردم اشکذر نیز گزارش‌های خود را به اداره کل حفاظت محیط زیست و سایر ارگان‌ها ارائه دهند تا بتوانیم رصد جدی انجام دهیم.