برگزاری اولین نشست هیئت بازرسی انتخابات شهرستان اردکان

 اولین جلسه هیأت بازرسی انتخابات شهرستان اردکان  به ریاست "اقای محمدحسین میرحسینی" معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با حضور اعضا برگزار شد.

✍️ به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، رئیس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان اردکان در اولین نشست هیئت بازرسی انتخابات شهرستان گفت: وزارت کشور به استناد ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری بازرسانی را برای نظارت بر حسن جریان انتخابات انتخاب می‌کند.
وی افزود: بازرسی و نظارت نقش مهمی در حضور پرشور مردم در انتخابات دارد و برای تحقق این مهم لازم است تا بازرسان انتخابات آگاهی و تسلط کامل به قانون را داشته باشند و این امر باید در سایه برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات پیش رو در شهرستان اردکان ۹۰ شعبه ثابت و سیار 
کار رای گیری را انجام می‌دهند گفت: رسالت هیئت بازرسی انتخابات نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی در مدار قانون است که در این راستا ضمن رصد فرایند انتخابات برای هر شعبه اخذ رای، یک بازرس و به طور متوسط برای هر ۱۵ شعبه اخذ رای یک سربازرس تعیین و مشخصات  آن‌ها در سامانه جامع انتخابات ثبت گردیده و برای کل ۹۰ شعبه در شهرستان یک بازرس ویژه از استان معرفی خواهد شد