سرپرست فرمانداری بافق: مدیریت بحران فرآیندی برای پیشگیری از بحران و یا به حداقل رساندن اثرات آن است / ضرورت تعامل بین بخشی در مدیریت بحران و حوادث

به گزارش روابط عمومی؛ جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بافق به ریاست فرماندار و با حضور اکثریت اعضا برگزار گردید

شاه حسینی سرپرست فرمانداری بافق با اشاره به وظایف کارگروه مدیریت بحران در هماهنگی بین بخشی دستگاه های اجرایی،عمرانی و عملیاتی شهرستان بیان کرد: مهمترین این وظایف پیشگیری از وقوع حوادث در هر منطقه است. پیش بینی و آینده نگری اتفاقاتی که می تواند شهرستان را با مشکل و چالش مواجه کند و در صورت وقوع آن نقش هر کدام از ما چیست؟ و چقدر آمادگی مقابله با آن را داریم.

وی یکی از دلایل برگزاری مانورها در طول سال را ارزیابی آمادگی دستگاه ها برای مقابله با حوادث احتمالی دانست و افزود: علت برگزاری این جلسات بررسی مسائل،اشکالات و امکانات است که باید برای آن برنامه ریزی کرد و باید به روز باشیم.

شاه حسینی با تاکید بر ضرورت تعامل بین بخشی در مدیریت بحران و حوادث،تصریح کرد:در صورت وقوع حادثه ای نباید تصور شود که این تنها مشکل یک دستگاه است بلکه مرتبط با تمام شهرستان می باشد و همه امکانات باید بسیج شوند تا مرتفع شود.

وی برخی حوادث را جبران ناپذیر دانست که دامنه آن با زندگی ،آرامش و سلامت مردم ارتباط دارد و گفت: هر دستگاه باید تلاش خود را در مدیریت حوادثی که می تواند به حداقل برسد، انجام دهد.