149

مانور اطفاء حریق جنگل شادی با حضور دبیران مدیریت بحران شهرستان ها برگزار شد+فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استان در حاشیه مانور اطفا حریق خاتم:حفظ ارتباطات، لازمه فرماندهی حادثه است

مدیرکل مدیریت بحران استان در حاشیه مانور اطفا حریق خاتم:
حفظ ارتباطات، لازمه فرماندهی حادثه است

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در جریان برگزاری مانور اطفای حریق با سناریوی آتش سوزی در جنگل باغ شادی شهرستان خاتم گفت: این مانور با هدف ارزیابی عملکرد و فرآیند تشکیل تیم فرماندهی حادثه (ICS) و با همکاری دستگاه های امدادی انجام شد.

محمد علی ملک زاده افزود: در این مانور تیم هایی از مدیریت بحران استان، محیط زیست استان و شهرستان، فرمانداری، آتش نشانی، جمعیت هلال احمر، بخشداری، منابع طبیعی و آبخیزداری، شهرداری، گروه های مردم نهاد و سرگروه اکیپ های اطفای حریق ، طبیعت دوستان و مردم محلی و Ngo ها فراخوان و نسبت به اطفای حریق و عملیات نجات جنگل باغ شادی اقدام شد. 
ملک زاده با اشاره به جایگاه ارتباطات در فرماندهی حادثه افزود: یکی از مهمترین دغدغه ها در این مانور موضوع ارتباطات بود که می بایست در این خصوص برنامه ریزی کرد. 
وی افزود: هرچند پیگیری هایی در این خصوص در سالیان اخیر صورت گرفته اما هنوز این مشکل پابرجاست و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا در صورتی که حادثه ای رخ داد در حداقل زمان موضوع ارتباطات به صورت موقت راه اندازی شود. 
🔹 پس ازبرگزاری مانور نیز، جلسه بررسی نقاط قوت و ضعف تیم‌های امدادی باحضور مسئولان دستگاه‌های مختلف برگزار شد. 
همچنین تعدادی از تجهیزات اطفا حریق توسط اداره کل مدیریت بحران استان یزد برای آمادگی و مقابله، در اختیار محیط زیست و گروه های مردمی قرار گرفت. 

دانلود فایل تصویری

نوشته شده توسط اداره کل مدیریت بحران

دیدگاه ها

افزودن نظرات

اخبار مرتبط

2022 03 03

توصیه های مهم مدیر کل مدیریت بحران به بستگان حادثه دیدگان خروج قطار مسافربری مشهد به یزد

توصیه های مهم مدیر کل مدیریت بحران به بستگان حادثه دیدگان خروج قطار مسافربری مشهد به یزد 🔹وابستگان عزیز مسافران قطار آرامش خود را حفظ کرده و از هرگونه اقدام برای حضور در محل حادثه جدا خودداری نمایند....

260
2022 12 26

پیام استاندار یزد به مناسبت پنجم دی ماه؛سالروز زلزله اندوهبار بم و «روزملی ایمنی در برابر...

  دکتر مهران فاطمی؛ استاندار یزد به مناسبت پنجم دی ماه؛ سالروز زلزله اندوهبار بم و «روزملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» پیامی صادر کرد.  در این پیام آمده است:  نامگذاری پنجم دی...

354
2022 12 26
معاون هماهنگی امور عمرانی به مناسبت ۵ دیماه روز ایمنی در...

پیام معاون هماهنگی امور عمرانی به مناسبت روز ایمنی وزلزله

۵دیماه که یادآور حادثه تلخ و دردناک زلزله خسارت بار بم است فرصت ارزشمندی است که نه تنها متولیان امر بلکه آحاد مردم عزیز را در خصوص اهمیت توجه به ایمن سازی ابنیه ها و آمادگی در برابر حوادث طبیعی، به تأمل وا...

117